24 May 2013

Ketua Pengarah UNESCO Melawat Melaka

Director-General of the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) Irina Bokova Visit Melaka
BANDARAYA MELAKA- Ketua Pengarah Pertubuhan Pendidikan, Saintifik dan Kebudayaan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNESCO), H.E. Irina Bokova yang mengadakan lawatan di negara ini selama tiga hari, telah pilih Melaka sebagai destinasi kunjungannya.

Mohd Khalil menanyakan sesuatu kepada Irina 
sambil diperhatikan Idris dan Othman
Ketibaan beliau telah diraikan pada majlis makan malam di Casa del Rio Melaka di sini malam tadi dan turut dihadiri Yang di-Pertua Negeri, Tun Mohd Khalil Yaakob; Ketua Menteri, Datuk Wira Ir. Idris Haron.

Turut hadir, Speaker Dewan Undangan Negeri, Datuk Wira Othman Muhamad; Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Wira Omar Kaseh; Ahli-Ahli Exco Kerajaan Negeri; Pesuruhjaya Warisan, Jabatan Warisan Negara (JWN), Prof. Emeritus Datin Paduka Zuraina Abdul Majid serta para pegawai kanan JWN.

Irina serta rombongannya telah dibawa menyusuri Sungai Melaka dengan menaiki bot Melaka River Cruse menuju ke hotel penginapannya. Rombongan Irina dijadualkan melawat sekitar tapak warisan bersejarah di negeri ini, hari ini.

Rombongan UNESCO bergambar kenangan bersama Mohd Khalil, Idris dan Othman



Gotomelaka.blogspot.com @
Melaka Bandaraya Warisan Dunia / Melaka World Heritage City

No comments: